Friday, December 18, 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER

 BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER



Berhati-hatilah dengan tipu daya syaitan. Ia akan sentiasa mengingatkan anda tentang masa lalu. Setiap insan dan peristiwa yang telah berlalu. Ia tidak mahu anda berubah dan mendekati Tuhan. Tegaslah. Kekal fokus. Ingat mengapa anda mula-mula meninggalkan masa lalu dulu. Jangan menoleh ke belakang. Allah akan menyelesaikannya untuk anda!

 

Kematangan adalah apabila anda tidak mengeluh dan berhenti mencipta alasan. Jangan menyalahkan orang lain atas apa yang berlaku dalam hidup anda. Mencari kambing hitam memanglah mudah. Tetapi orang yang matang menyedari bahawa apa sahaja yang berlaku kebanyakannya adalah hasil pilihan yang telah anda buat. Rancanglah kehidupan anda! Bertanggungjawab!


Bangunlah setiap pagi dengan kesegaran dan semangat yang baru. Ingat, tidak semua orang dijanjikan untuk terus hidup pada hari baru. Oleh itu, jangan sia-siakan peluang yang telah diberikan oleh Tuhan untuk hari itu. Percayalah bahawa Tuhan hanya mahukan kebaikan untuk anda. Bersyukur akan menentukan bagaimana anda menjalani kehidupan anda.

 

Kadang-kadang, kita mengutuk orang baik kerana kita tidak bersetuju dengan mereka mengenai beberapa permasalahan. Kami tidak melihat kebaikan yang mereka lakukan. Perbezaan pendapat tidaklah menjadikan seseorang itu keterlaluan, teruk atau jahat. Belajar membezakan antara orang yang tidak setuju dengan yang jahat!


Berhati-hati dengan siapa yang anda percayai. Ingat, gula dan garam? Ianya kelihatan sama sahaja. Jadi telitilah. Ikut gerak hati anda. Tuhan telah memberi anda naluri. Gunakannya dengan bijak. Perhatikan apa yang orang lakukan. Bukan hanya apa yang mereka katakan. Apabila kata-kata dan tindakan diselaraskan, kepercayaan akan kukuh!



KEHADIRAN MINGGU 8:




No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

  BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER Hai semua! Assalamualaikum! Selamat sejahtera! Assalamualaikum juga kepada Prof. Dr No...